loading...
نیاز کاربر
منصور فاضلی بازدید : 40 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
هکرهای کلاه سیاه

هکر کلاه سیاه یا رخنهگر یا هکر تبهکار؛ «جنگ ستارگان» را یادتان هست؟ به شخصی اطلاق میشود که از مهارتهای خود برای مقاصد تبهکارانهاش بهره میبرد. مثلا به حسابهای بانکی افراد دیگر نفوذ میکند تا حسابهای آنها را به حساب بانکی خودش منتقل کند یا اطلاعاتی را میدزدد تا آنها را در بازار سیاه بفروشد یا به شبکههای کامپیوتری یک سازمان حمله میکند تا پولی به جیب بزند.



Johnnj clipbored

نام: جاناتان جیمز
جرم اصلی:نفوذ به کامپیوترهای ناسا

جاناتان جیمز، هکری است که به کامپیوترهای ناسا نفوذ کرد و نرمافزار این سازمان را که 7/1 میلیون دلار ارزش دارد، دزدید. طبق گزارش دادگاه این پرونده، نرمافزار ربوده شده میتواند تمامی شرایط محیطی و فیزیکی ایستگاههای بینالمللی فضایی، نظیر دما و رطوبت را کنترل کند. ناسا مجبور شد سیستمهای کامپیوتریاش را از کار بیندازد و این کار به این سازمان 41 هزار دلار خسارت وارد کرد. جیمز برای تبرئهاش از این جرم گفت: «این کد اصلا کد خوبی نیست و مشکلات زیادی دارد. جیمز در دادگاه گفت: «اینطور که ناسا ادعا میکند، نیست. این نرمافزار 7/1 میلیون دلار نمیارزد.»



Adrian Lamo 

Doctor
نام: آدریان لمو
جرم اصلی : ورود به شبکه امنیتی ارتش
آدریان لمو یکی از جوانترین هکرهای دنیاست. او عاشق کارهایی است که به هک کردن منجر شود. خودش میگوید: «فقط در صورتی از هک کردن لذت میبرم که اطلاعاتی را در حد و اندازه شرکتهای چند میلیارد دلاری کسب کنم.» لمو سال گذشته درحالیکه دوران دوساله تعلیق مجازاتش را میگذراند، از دادن نمونه خونش به پایگاه داده DNA مربوط به سازمان FBI خودداری کرد و به این ترتیب باعث عدم رضایت مامور ناظرش (مامورى که متهم در طى دوران تعلیق اجراى مجازات باید تحت نظر او باشد) شد. سیستم شاخص DNA ترکیبی یا CODIS فهرستی است که برای ثبت اطلاعات مربوط به مجرمان قهار در نظر گرفتهاند. دادگاه آمریکا در سال 2004 اعلام کرد که نمونه DNA مجرمان مواد مخدر و هکرها را هم در این سیستم ثبت و نگهداری خواهد کرد.



Kevin Poulsen

dark Dante

نام: کوین پولسن
جرم اصلی: به کار انداختن سیستم تلفنها
کوین پولسن، یکی از قهارترین هکرهای جهان است. او برای سازمان بینالمللی SRI کار میکرد و خودش روشهای هک کردن و حتی شکستن قفل امنیتی را آموخت. زمانی که FBI پولسن را تحت تعقیب قرار داد، خودش را مخفی کرد و فراری شد. پولسن یک بار به برنامه تلویزیونی «معماهای حل نشدنی» دعوت شد و خطوط تلفنی برنامه را به شکل مرموزی مختل کرد. پولسن عاقبت در فوریه 1995 دستگیر شد. 

مهمترین عملیات هک پولسن، تحت کنترل درآوردن تمامی خطوط تلفن ایستگاه رادیویی KIIS-FM در لسآنجلس بود. در این عملیات او وعده داده بود که صد و بیستمین تماسگیرنده در این برنامه خواهد بود و بالاخره هم موفق شد و جایزه Porsche 944 S2 را از آن خود کرد. او در ماه ژوئن 1994 به سرقت هفت اکانت ایمیل، کلاهبرداری کامپیوتری و پولشویی متهم و همچنین به 51 ماه زندان و پرداخت جریمه 56 هزار دلاری محکوم شد. این حکم، یکی از سنگینترین حکمهایی است که تا به امروز برای هکرها صادر شده است. با وجود این، پولسن بیکار ننشست و بعد از آن هم چندین کامپیوتر FBI را هک و اطلاعات محرمانه تجاری آنها را سرقت کرد.


Kevin Mitnick

The Lost Boy Of Cyberspace

نام: کوین میتنیک

جرم اصلی : نفوذ به کامپیوتر و جاسوسی در ارتباطات

کوین میتنیک، متولد 6 اوت 1963، مشاور مسائل امنیتی کامپیوتر و نویسنده است. در اواخر قرن بیستم به جرم نفوذ به کامپیوترها و جاسوسی در ارتباطات متهم شد. زمانی که دستگیر شد، او را به عنوان یکی از بزرگترین مجرمان کامپیوتری ایالات متحده که سالها در پیاش بودند، میشناختند. او در سال 1979 - زمانی که تنها 16 سال داشت - اولین عملیات هک خود را انجام داد. او به خاطر این عملیات به 12 ماه زندان و 3 سال آزادی مشروط متهم شد. 

اما هنوز زمان زیادی از آزادیاش نگذشته بود که کامپیوترهای ایمیل صوتی Pacific Bell را هک کرد. این بار هم دادگاه او را متهم کرد ولی کوین فرار را بر قرار ترجیح داد و به مدت دو سالونیم فراری شد. بالاخره در فوریه 1995 در کالیفرنیای شمالی دستگیر شد؛ درحالیکه بیش از 100 کد تلفن همراه کپی شده تعویض کرده بود و با هویتهای بسیاری خود را معرفی کرده بود.



Robert Tappan Morris

Homless Hacker

نام: رابرت تاپان موریس
جرم اصلی: نوشتن کد کرم کامپیوتری
رابرت پسر رابرت موریس، دانشمند سابق آژانس امنیت ملی است. رابرت خالق کرم موریس، - اولین کرم کامپیوتری - جهان است که در اینترنت منتشر شد. به همین دلیل اولین شخصی است که در سال 1986 به اتهام کلاهبرداری کامپیوتری تحت تعقیب درآمد. موریس کد این کرم کامپیوتری را زمانی که در دانشگاه کورنل تحصیل میکرد نوشت. او ادعا کرد که با این کار میخواسته ببیند اینترنت چقدر وسعت دارد. بههرحال این کرم تا جایی که جا داشت خود را در اینترنت تکثیر کرد و بسیاری از کامپیوترهای جهان را از کار انداخت. دقیقا نمیتوان تخمین زد که چند سیستم کامپیوتری به این کرم آلوده شدند اما کارشناسان تعداد آنها را حدود 6 هزار برآورد کردند.

در این گزارش ، معروف ترین هکرهای کلاه سفید هم معرفی شده اند.کلاه سفیدها یا هکرهای با اخلاق یا شوالیههای سفید متخصصان امنیتی کامپیوتر هستند که کار اصلیشان آزمایش میزان نفوذپذیری و روششناسی است. کلاه سفیدها در واقع سیستمهای اطلاعاتی شرکتها را از نظر امنیتی بررسی میکنند. بعضی از شرکتها نام اسنیکر (کسانی که دزدکی راه میروند) را روی این متخصصان امنیتی گذاشتهاند. گروههای کلاه سفیدها را گروه پلنگ یا گروه قرمز هم مینامند. این متخصصان امنیتی از روشهای مختلف برای آزمایش میزان نفوذپذیری سیستمها از جمله تاکتیکهای مهندسی اجتماعی، ابزارهای هک استفاده میکنند و میزان ایمنی سیستمها را میسنجند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی