loading...
نیاز کاربر
منصور فاضلی بازدید : 34 پنجشنبه 19 تیر 1393 نظرات (0)

1. یادگیری این زبان نسبت به سایر زبان های سمت سرور آسان تر و سریعتر است.

اگر فردی که هیچ پیشینه برنامه نویسی ندارد بخواهد شروع به طراحی یک سایت دینامیک بنماید، چنانچه بخواهد این کار را روی ساختار ASP.NET انجام دهد می بایست حتماً با زبان هایی همچون سی شارپ یا ویژوال بیسیک آشنایی داشته باشد و یا اگر بخواهد این کار را با فناوری CGI انجام دهد حتماً می بایست با زبان هایی همچون پرل یا سی آشنا باشد اما این در حالی است که صرفاً با مطالعه این سری از آموزش ها، حتی کسانی هم که هیچ پیشینه برنامه نویسی ندارند خواهند توانست یک وب سایت دینامیک طراحی کنند.

2. زبان پی اچ پی مخصوص طراحی سایت های دینامیک است.

زبان هایی مثل جاوا، روبی، پرل و ... مصارف گوناگونی دارند اما این در حالی است که پی اچ پی مخصوص طراحی سایت است لذا بسیاری از کارها را به مراتب راحت تر و سریعتر از رقبایش انجام می دهد (البته این بدان معنا نیست که پی اچ پی از سایر زبان ها بهتر است چرا که سایر زبان ها مثل جاوا از عهده کارهایی بر خواهند آمد که پی اچ پی قادر به انجام آن ها نخواهد بود).

 

3. زبان پی اچ پی رایگان بوده و منحصر به سیستم عامل خاصی نیست.

این بدان معنا است که شما هر سیستم عاملی که داشته باشید (از ویندوز گرفته تا مک، لینوکس و ...) به راحتی می توانید به توسعه اپلیکیشن های پی اچ پی بپردازید که این مسئله در کنار رایگان بودن این زبان محبوبیت پی اچ پی را دو چندان کرده است.

4. زبان پی اچ پی معروف ترین زبان طراحی سایت های دینامیک است.

بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا، وردپرس، دروپال و ... علاوه بر بسیاری از وب سایت های معروف مثل یاهو، ویکی پیدیا، فیسبوک و ... توسط زبان پی اچ پی نوشته شده اند (البته لازم به ذکر است که اخیراً فیسبوک زبان اختصاصی خودش تحت عنوان هَک را که برگرفته از همین زبان پی اچ پی است را مورد استفاده قرار داده است). به طور کلی زبان پی اچ پی یکی از محبوب ترین زبان ها در میان طراحان وب و توسعه دهندگان وب اپلیکیشن ها است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی